Sawise kepilih dadi ketua kelas ing pemilihan
ketua kelas kang dianakake rikla dina sepisan mlebu sekolah biyen tanggung
jawabe Dea ana sekolahan dadi tansaya akeh. Dheweke saliyane ngayahi jejibahane
minangka murid dheweke uga kudu bisa ngoordinir kanca-kancane saengga ora ana
kancane kang nyalahi utawa nglanggar aturan kang ana ing sekolahan. Saliyane
iku dheweke uga kudu bisa dadi sesulihe bu guru nalika bu guru ora bisa rawuh
jalaran gerah utawa nalika bu guru oleh tugas saka sekolahan. Saka akehe
jejibahan kang kudu dilakoni kuwi kadhang kala dheweke ngrasa yen wis ora
sanggup maneh dadi ketua kelas.
Anane pamikikiran kang kaya mangkono kuwi karana
saya suwe kanca-kancane padha angel diatur lan diomongi. Kabeh padha kepingin
sakarepe dhewe, apa maneh nalika bu guru ora rawuh lan panjenengane mung ngutus
ngerjakake tugas sing mengkone yen wis rampung anggene ngerjakake diajab kabeh padha
ngumpulake tugase. Nanging kasunyatane kanca-kancane Dea iku ora ana sing
nganggep apa sing diomongke Dea. Kanca-kancane padha asyik anggone dolanan
dhewe lan babar pisan ora ana sing nganggep pesen kasebut.
Wektu iku nalika kanca-kancane akeh sing ora
gelem ngerjakake tugas sing wekasane ora ana kanca-kancane sing ngumpulake
tugas bu guru duka banget marang kabeh bocah-bocah kelas 6. Sejatine ing
kedadeyan kasebut Dea ora luput nanging tetep wae dheweke ngrasa salah jalaran
ora bisa nindakake apa kang dingendikake dening gurune kasebut. Senajan wektu
iku bu guru wis kandha yen sing salah iku dudu dheweke ning tetep wae Dea
ngrasa ora kepenak jalaran ora bisa nglekasanakake tugase kanthi becik.
Amerga kedadeyan kuwi nalika ana ngomah Dea kerep
nglamun jalaran nenimbang kepinginane sing pengin mundhur saka anggene dadi
ketua kelas. Merga kerep nglamun kuwi Dea kadang kala nganti kerep lali anggone
mangan. Ngenani pepinginane sing bakal mundhur saka ketua kelas kuwi wis dipikirake
ana telung minggunan. Apa maneh nalika kelase kalah nalika melu lomba
kebersihan sing dianakake sekolahane sawetara wektu kepungkur. Tansaya
ndadekake Dea ngrasa yen dheweke wis ora pantes maneh dadi ketua kelas.
Kaya kang dumadi ing sore kuwi, wektu iku ing
ngomah kaya padatane saben sore Dea mesthi ngrewangi ibune resik-resik omah.
Wiwit cilik biyen Dea pancen wis biyasa ngrewangi ibune reresik omah. Nyirami
tetanduran, nyapu latar, lan nyapu teras wis biyasa ditindhakake Dea wiwit isih
cilik. Ibune pancen wis nggulawenthah Dea amrih seneng nyambut gawe lan ora
dadi bocah sing manja.
Sore iku anggene Dea ngrewangi resik-resik omah
dirasa dening ibune ora sabaene. Anake sing kelas 6 SD iku kerep meneng wae.
Saka sorot mripate ibune nduweni panduga yen anake kuwi lagi ana masalah kang
lagi diadhepi. Mula samungkure ngunoni kembang sing ana ngarep omah ibune
ngajak anake kasebut lungguhan ana kursi kang manggon ana sacedhake taman.
“De, sajake kok awakmu lagi ana masalaj sing kok
adhepi. Coba crita nang ibu sapa ngerti ibu bisa mbantu?”
“Ngeten hlo Bu, kula ngraos yen sampun mboten
kiyat maneh dados ketua kelas” kandhane Dea.
“Hlo, kena apa De?” ibune kaget.
“Ngeten Hlo Bu, kanca-kanca saben dinten tansaya
rekaos dipun kandhani. Sedaya kados kepingin sakarepe piyambak lan mboten wonten
malih ingkang dipun pimpin. Napa malih wonten pemilihan kelas ingkang paling
resik sawetara wekdal kepengker kelas kula kalah kalih kelas sanese jalaran
kanca-kanca mboten saged kompak malih kados rumiyin. Saking kedadosan menika
kula ngraos yen kula sampun mboten pantes dados ketua kelas.”
“Aja kesusu njupuk keputusan hlo ndhuk. Awakmu
biyen kepilih dadi ketua kelas lak ya sing milih kuwi kancamu kabeh. Tegese
kanca-kancamu wis padha percaya marang awakmu. Perkara menang utawa kalah kaya
sing kok omongne iku mau perkara lumrah. Nanging yen sing diarani kekompakane
kelas kuwi sing kudu dicara.”
“Maksudipun pripun bu?” pitakone Dea.
“Maksude ibu ngene hlo de. Kekompakan kelas iku
ora tuwuh sakarepe dhewe nanging kudu dicara amrih kekompakan mau bisa tuwuh
lan jinaga saengga kabeh sing ana kelasmu bisa kompak lan nyedulur antarane
siji lan sijine. Ngenani kepriye awakmu lan kancamu sing ngerti.”
Kebeneran wektu lungguhan bareng karo anake
kasebut ibuke Dea weruh ana semut sing lagi baris. Nalika kuwi ibuke nemu cara
kanggo ngyakinake anake kuwi pentinge tandhang gawe kanthi bebarengan. Weruh
ana semut sing mlaku pating jlentrek ibuke banjur njupuk sapu sing maune
diselehake ana pinggir anggene lungguh.
“De, coba sawangen iki?” prentahe ibuke.
“Wonten napa Bu?” kandhane De sinambi ndingkluk
ndelok apa sing dituding dening ibuke.
“Iku sawangen ana apa?”
“Wonten semut Bu” kandhane Dea cekak.
“Awakmu bisa njupuk piwulang apa saka kedadeyan
sing kok sekseni kasebut?”
Dea mung nggelengake sirah tandha ora mangerti
apa sing diutus dening ibune. Meruhi anake ora mangeri marang apa sing
dipenginake wekasane ibune njlentrehake piwulang apa sing bisa didudut saka
kedadeyan kuwi.
“Ngene De, ibu bakal njelasake marang awakmu
ngenani perkara iki, nanging ibu nduweni syarat awakmu kudu dadi bocah sing
tatag lan ora gampang nyerah. Salah sijine yaiku awakmu kudu tetep dadi ketua
kelas nganti mbesuk lulus saka kelas 6.”
“Inggih, Bu” wangsulane Dea.
“Ibu, iki mau sengaja ndeleh sapu ana dalan sing
diliwati semut iku mau kanggo nglambangake perkara sing kok adhepi. Senajan
semut-semut iku mau dalane katutup klawan sapu nanging semut-semut kuwi tetep
ngupaya ngliwati sapau kasebut lan tanpa nggresah. Semut kuwi tetep semangat ngliwati
rintangan lan tetep mlaku menyang ngarep lan babar pisan ora mundhur. Saliyane
kuwi awakmu mau ya weruh yen ana semut sing nggawa barang sing luwih gedhe saka
awake. Senajan barang sing digawa iku mau abot nanging semut mau ora kelangan
ngakal. Semut-smut kuwi mau kerja sama antarane siji lan sijine saenggan barang
sing luwih gedhe saka awake kasebut bisa dipindhahake” jlentrehe ibune Dea.
Sawise keprungu apa kang dingendhikake dening
ibune kasebut Dea dadi sadar ngenani apa tumindake. Dheweke sadar menawa yen
dheweke ngundhurake dhiri saka tugase dadi ketua kelas ateges dheweke nyalahi
amanat sing wis dipercayakake dening kanca-kancane marang dheweke. Saliyane iku
Dea uga ngrasa yen sasuwene iki dheweke mung kerja individu lan ora gelem
nglibatake kanca-kancane. Menawa wae saka tumindake kang kaya mangkono kuwi
kanca-kancane dadi ora kompak.
Dheweke uga ngrasa apa kang dingendhikake ibune
kuwi pancen bener. Mula wiwit sesuk dheweke bakal nindakake apa kaya kang
dicontoni dening ibune. Yaiku kudu kerja sama karo kabeh kancane. Tanpa mandeng
sapa kancane kasebut. Ing atine saiki wis tuwuh yen ora ana perkara abot yen
ditindakake kanthi bebarengan. Mula saka kuwi dheweke mantebake awake dhewe.
Saben-saben ngadhepi perkara kang abot ing atine dheweke bakal ngomong, “Dea
kudu bisa.”
Dea ngucapake rasa matur nuwun kang gedhe banget
marang ibune jalaran ibune wis menehi pituduh kanggo dheweke supaya dadi bocah
sing luwih apik lan ora gampang nyerah. Ora watara suwe saka ngarep omah ana
taksi sing mandheg lan saka njero taksi kasebut bapake Dea sing wis ana rong
taun kerja ana Malaysia mulih. Weruh bapake mulih kasebut Dea seneng banget lan
Dea langsung mlayu kanggo mapag tekane bapake. Ibune sing weruh kelakuane anake
kang kaya mangkono kuwi mesem lan age-age melu mapag tekane sisihane.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar